Sylwestrowe bliźniaczki

Różne rzeczy się zdarzają, a jedne z najdziwniejszych mają miejsce w rodzinie. Można na przykład zostać ojcem własnego ojca albo być jednocześnie czyimś siostrzeńcem i wujkiem. Nic dziwnego, że łamigłówki rodzinne robią furorę. Dziś proponuję wam następującą:

W sylwestra zaprosiły mnie na urodziny dwie bliźniaczki, koleżanki ze studiów: Asia i Kasia. Wniesiono dwa torty i ku swojemu zaskoczeniu zauważyłam na nich różne daty! Pierwsza świętowała urodziny przed północą, a druga po. Trochę mnie to zdziwiło, ale przecież poród mógł przebiegać w nocy. Powiedziałam, że to zabawne: chociaż urodziły się niemal jednocześnie, to rocznikowo Asia jest starsza. Jakież było moje zdumienie, gdy ni stąd, ni zowąd siostry wybuchnęły śmiechem! „Mam wcześniejszą datę urodzenia, ale tak naprawdę jestem młodsza od Kasi” – wyjaśniła Asia, ocierając łzy wesołości. Okazało się, że to prawda. Jak to możliwe?

2 uwagi do wpisu “Sylwestrowe bliźniaczki

  1. Poznałam odpowiedź i wciąż mi tu jedno nie pasuje: dziewczyny, niezależnie od dat i tej tu ciekawostki, że starsza jest ta, która ma wcześniejszą datę urodzenia, powinny obchodzić te same urodziny. Tylko jednej z nich wypadają one w rzeczywistości wcześniej, niż drugiej. Obchodzi się taką liczbę urodziny, jaka jest liczba skończonych lat życia, a bliźniaczek nie może dzielić rok ;).

    Polubienie

Skomentuj

